AM Utbildning 2024

Nu är det längesedan vi uppdatera hemsidan och er, våra kunder, med ny information om vad som hänt och händer på skolan!

Vi kan börja med vad som hänt. Vi har haft ett 2023, där året har präglats av räntehöjningar och höjning av priser på var och varannan sak i samhället även för och från oss. Detta har vi märkt av med färre bokningar, mer tider på Trafikverket för prov men också gett oss tid att fixa sånt som lätt hamnar på efterkälken så något dåligt har också kommit med något bra!

2023, var ett år med många utmaningar men också möjligheter. Vi fick möjligheten att starta AM utbildning i Kiruna och Junosuando, vilket vi såklart gjorde. Lite hastigt in i det, hjälpte vi er kunder som var ivriga ut på vägarna. Kul för er och kul för oss!

Nu under den lugnare perioden har vi gått igenom och jobbat på ett riktigt bra material och underlag till våra utbildningar, både teoretiskt och praktiskt, så nu 2024 är vi mer än redo och laddade med kunskap som ska ut till er!

SÅ vad händer framåt?

Vi börjar med skoterutbildning nu första helgen i februari, så har du inte bokat din utbildning och känner att de här med snöskoter är något som lockar, tveka inte att höra av dig!

Sedan fortsätter vi med körningar i Kiruna och Pajala, Pajala är på uppgång och vi kommer vara tillgängliga två dagar i veckan för er elever där. Kiruna kör vi vidare på det sätt som vi haft sedan vi starta, måndag-torsdag, men möjlighet att boka tid mellan 07-21, för att kunna erbjuda alla möjlighet till körning.

Sen, det som kanske är mest intressant för de ivrigaste eleverna… AM drar igång 12/3 men första kursstart för säsong 2024.

Det kommer finnas möjlighet till två olika upplägg:

4 tillfällen 16:00-18:00

1 tillfälle – heldag 08:00-16:00

Priset för utbildningen är 6500:- och betalas innan kursstart. Möjlighet till delbetalning finns, avgift tillkommer.

SES PÅ MOPPE I VÅR!!