Körkortstillstånd

Med AM-körkort får du köra mopeder som är gjorda för en hastighet på högst 45 km/h och EPA-traktor 30km/h.

För att få övningsköra behöver du ha ett giltigt körkortstillstånd av Transportstyrelsen. Ansökan om körkortstillstånd måste kompletteras med ett syntest. Syntestet gör du enklast hos oss på trafikskolan, kom ihåg att ta med legitimation.

Ansök här

Körkortsutbildning

Utbildningen startar med 8h lärarledd teori, på distans. Efter detta pluggar du teori med hjälp av STRs körkortsboken, som är ett digitalt läromedel där du tar in kunskap genom att läsa, lyssna, se på filmer, svara på körkortsfrågor och göra övningar.

Manöverkörning i trafikfri miljö utförs på B Lundströms parkering i Kiruna alternativt skolgården i Junosuando. Då får du lära dig hantera mopeden så att du på ett säkert sätt kan köra dina körlektioner i stads- och landsvägstrafik.

Om målen inte uppnås på de två körlektioner som ingår i kursavgiften behöver du komplettera med extra körlektioner.

Boka online här

Kunskapsprov på trafikverket

Kunskapsprov utförs på Trafikverket när du uppnått de teoretiska och praktiska målen och bokas i samråd med din trafiklärare.

ANpassat teoriprov